Fuster gana el Rallye La Nucía y Ares sigue en la lucha por un título que se resolverá en Madrid

 Aventajó en 31,9 segundos a Iván Ares que logra mantener el liderato. Con este resultado, el título de campeón de España de rallyes 2018 se decidirá en Madrid.

Miguel Fuster y Nacho Aviñó (Ford Fiesta  R5) han resultado ganadores del 24 Rallye La Nucía-Mediterráneo ‘Trofeo Costa Blanca’. Ha sido un triunfo trabajado, buscado, difícil y forjado tramo a tramo. Ares, líder del certamen y piloto que lucha junto a Fuster por el título de campeón de España 2018, ha mantenido un interesante pulso por la victoria casi hasta el final. Iván Ares y José A. Pintor (Hyundai i20 R5) han sido segundos a  31,9 segundos,  mientras que Dani Solà  y Marc Martí (Skoda Fabia R5) han completado el podio, tras un destacado rallye en el que han finalizado a 43,6 segundos del ganador. La prueba, penúltima del Campeonato de España de Rallyes de Asfalto (CERA) y puntuable también para el Autonómico, se inició el viernes y la han disputado 79 vehículos. Mucho público, muy buen ambiente y final con neutralización del penúltimo tramo.

La expectación era máxima en el momento de iniciarse el rallye. Y los protagonistas de la prueba estuvieron a la altura de las expectativas. Miguel Fuster e Iván Ares protagonizaron un espectacular duelo que se saldo a favor del piloto de casa. Pero nadie pudo respirar tranquilo hasta el último instante. Si Ares fue el primer en dar, anotándose el tramo espectáculo del viernes y disputado en el karting de Finestrat, Fuster respondió al día siguiente en el primero de la jornada, el Relleu-Penáguila (21,4 km), que, además otorgaba puntos adicionales para la clasificación, al ser el tramo que la organización había designado como TC Plus. Tomó ahí el pluricampeón nacional el liderato y ya no lo cedió hasta el final. Pero no fue, ni mucho menos, un paseo triunfal. Ares marcó el scratch en el tercer y cuarto tramo y replicó el de Ford en el siguiente. Al mediodía, tras siete tramos disputados, solo 14,5 segundos separaba a ambos.

Foto. Mbpress

Las diferencias entre los dos pilotos que luchan abiertamente por el título de campeón de España 2018 en ningún tramo llegaron a ser importantes,  hasta llegado el TC8, el primero de la tarde del sábado, en el que Fuster le endosó 13,5, doblando, prácticamente, de una tacada su ventaja. En el siguiente, el TC9 de Jalón el Ford de Fuster, de nuevo, volvió a ser el más rápido. Superó en 5,5 segundos a Solà y en 12,3 a un Ares que parecía haber activado el modo ‘calculadora’ y evitar riesgos mayores en vista de que su más director rival por el título no cometía errores.

Miguel Fuster e Iván Ares fueron, sin duda, los grandes protagonistas de la prueba y los dominadores de la carrera. Quizá el único que estuvo a su nivel fue el catalán Dani Solà (Skoda Fabia R5), un convidado al duelo que demostró que quien tuvo retuvo. Pese a llevar tiempo alejado, ha regresado al CERA y en el Rallye La Nucía demostró sus extraordinaria cualidades. Marcó el mejor tiempo junto a Fuster en la segunda pasada por el Benifallim-Torremanzanas y en alguna ocasión se intercaló entre los dos protagonistas. Sin embargo, no pudo mantener un ritmo constante y aunque a falta de dos tramos se acercó a Ares, al final quedó a 43,6 segundos del ganador.

Quedaban dos tramos para cerrar la carrera y al final solo se disputó uno. El TC10 quedó neutralizado por la organización por cuestiones de seguridad derivados de la retirada de un vehículo que había quedado en el tramo. Al final, con retraso respecto al horario previsto, se reanudó la carrera afrontando el último de los tramos, el de Jalón (22 kilómetros) en el que había que cerrar el rallye, había que confirmar o resolver aquello que estaba pendiente. Y al final no hubo movimientos en los puestos de cabeza. Ares fue el más rápido. Le sacó 7,1 segundos al catalán de Skoda y le recupero 8,4 segundos a Fuster, dando así respuesta con un scratch en el último tramo, pero que no sirvió más que para confirmarse en la segunda posición final, por detrás de Miguel Fuster y por delante de Dani Solà.

Al final final, el 24 Rallye La Nucía-Mediterráneo ‘Trofeo Costa Blanca’ no ha resuelto el campeonato, quedando las espadas en todo lo alto y a expensas de que se decida en el rallye de Madrid, última cita del certamen, a disputar el 23 y 24 de noviembre.

Señalar, por otro lado, que el Campeonato Autonómico de Rallyes, para la cual es puntuable la prueba, terminó en el TC9. La clasificación quedó encabezada por Fuster, seguido de Santiago Carnicer (Ford Fiesta R5) y Francisco Javier Polidura (Ford Fiesta R5). En cuanto a la Copa Dacia, el ganador ha sido José Sánchez.

Tiempos y clasificaciones en el siguiente enlace:    https://bit.ly/2zGDRP4

Fuente. Gabinete de Prensa

https://www.facebook.com/enboxes.es

https://twitter.com/enboxes

Tagged with:

About author

Enboxes

Programa de radio de motor Enboxes CuacFM. Una hora de información del motor en directo los jueves de 23 a 24h en el dial 103.4 FM Coruña y tambien en Internet https://cuacfm.org/directo/

Related Articles

93 Comments

  1. Nike Air Zoom Pegasus 3 marzo, 2019 at 21:35

    djogpovjg,Wonderful one thank you so much !

  2. Nike Vapormax Flyknit 4 marzo, 2019 at 21:54

    dbdugtf,Some really nice stuff on this website, I enjoy it.

  3. Salomon Speedcross 4 6 marzo, 2019 at 00:05

    qjtnyk,A fascinating discussion is definitely worth comment. I do think that you ought to publish more on this topic, it may not be a taboo etmneqi,subject but generally folks don’t talk about such subjects. To the next! All the best!!

  4. Adidas Shoes 7 marzo, 2019 at 01:31

    tmipjefs,Thanks for sharing such an amazing blog. I am so happy found this informative blog.

  5. Yeezy Boost 350 8 marzo, 2019 at 11:26

    lchxnl,Some really nice stuff on this website, I enjoy it.

  6. how to get help in windows 10 28 mayo, 2019 at 04:53

    My brother suggested I might like this blog. He was totally right.
    This post truly made my day. You can not imagine just
    how much time I had spent for this information! Thanks!

  7. gamefly free trial 28 mayo, 2019 at 14:53

    Hey there! I know this is kinda off topic however I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in trading links or maybe guest writing a blog post or vice-versa?

    My website covers a lot of the same topics as yours and I believe we could greatly benefit from each other.
    If you are interested feel free to shoot me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Wonderful blog by the
    way!

  8. gamefly free trial 29 mayo, 2019 at 12:19

    obviously like your web site however you need to
    test the spelling on quite a few of your posts.
    A number of them are rife with spelling problems and I
    find it very troublesome to tell the truth on the other hand I’ll surely come again again.

  9. gamefly free trial 1 junio, 2019 at 06:10

    Can I just say what a comfort to uncover someone that genuinely understands what they are discussing over
    the internet. You certainly realize how to bring an issue to light and make it important.
    A lot more people ought to look at this and understand this side of the story.
    I was surprised that you aren’t more popular since you certainly have the gift.

  10. gamefly free trial 2 junio, 2019 at 01:48

    Hi, i read your blog occasionally and i own a similar one and i
    was just curious if you get a lot of spam responses?
    If so how do you reduce it, any plugin or anything you can advise?
    I get so much lately it’s driving me crazy so any help is very much appreciated.

  11. gamefly free trial 2 junio, 2019 at 18:07

    I know this if off topic but I’m looking into starting
    my own blog and was curious what all is required to get
    setup? I’m assuming having a blog like yours would cost
    a pretty penny? I’m not very web smart so I’m not 100% sure.
    Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
    Thank you

  12. gamefly free trial 4 junio, 2019 at 03:15

    Excellent post. I was checking continuously this blog and I’m impressed!

    Very useful information specifically the last part 🙂 I care for such information a lot.
    I was seeking this certain information for a very long time.
    Thank you and best of luck.

  13. gamefly free trial 5 junio, 2019 at 06:17

    Hey there! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted
    keywords but I’m not seeing very good results.
    If you know of any please share. Thank you!

  14. gamefly free trial 5 junio, 2019 at 14:47

    Right here is the right web site for anybody who
    wishes to understand this topic. You know
    so much its almost tough to argue with you (not that I personally will need to…HaHa).

    You certainly put a brand new spin on a subject which has been written about for many
    years. Wonderful stuff, just wonderful!

  15. gamefly free trial 6 junio, 2019 at 10:03

    Just wish to say your article is as surprising. The clarity
    in your post is simply spectacular and i can assume you are an expert on this subject.

    Well with your permission allow me to grab your feed to
    keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

  16. gamefly free trial 7 junio, 2019 at 17:26

    Every weekend i used to pay a visit this web site, as i want enjoyment, as this this site conations genuinely nice funny information too.

  17. ps4 new games 2019 7 junio, 2019 at 18:21

    A person essentially assist to make significantly posts I would
    state. That is the first time I frequented your web page and so far?

    I amazed with the analysis you made to make this particular publish incredible.
    Wonderful job!

  18. ps4 best games ever made 2019 12 junio, 2019 at 03:40

    Hi there! I understand this is kind of off-topic but I needed to ask.
    Does building a well-established website such as yours require a large amount
    of work? I am completely new to operating a blog but I do write in my diary every day.

    I’d like to start a blog so I can share my own experience and
    views online. Please let me know if you have any kind of
    suggestions or tips for new aspiring blog owners.
    Thankyou!

  19. plenty of fish dating site 21 junio, 2019 at 21:32

    Excellent site you’ve got here.. It’s difficult to find good quality writing like yours these days.
    I seriously appreciate people like you! Take care!!

  20. quest bars cheap 10 julio, 2019 at 23:32

    Hi there, You have done an excellent job. I’ll certainly digg it and personally recommend to my friends.
    I’m sure they will be benefited from this
    web site.

  21. how to get help in windows 10 16 julio, 2019 at 12:08

    What’s Taking place i am new to this, I stumbled upon this I
    have found It absolutely useful and it has helped me
    out loads. I am hoping to give a contribution & help different customers like its
    helped me. Good job.

  22. how to get help in windows 10 17 julio, 2019 at 06:23

    I for all time emailed this website post page to all my friends, as if like to read it next my contacts will too.

  23. how to get help in windows 10 17 julio, 2019 at 22:31

    Howdy! I simply wish to offer you a big thumbs up for the great information you’ve got here on this post.
    I will be coming back to your blog for more soon.

  24. how to get help in windows 10 20 julio, 2019 at 05:19

    Magnificent goods from you, man. I’ve remember your stuff prior to and you are just too great.
    I really like what you’ve acquired right here, really like what you are
    stating and the best way during which you are saying it.

    You make it enjoyable and you continue to care for to stay it sensible.

    I cant wait to read much more from you. That is really a tremendous
    web site.

  25. natalielise 23 julio, 2019 at 18:59

    Hiya! I know this is kinda off topic however I’d
    figured I’d ask. Would you be interested in exchanging
    links or maybe guest writing a blog article or
    vice-versa? My site addresses a lot of the same topics as yours and I think we could greatly benefit from each other.

    If you are interested feel free to shoot me
    an e-mail. I look forward to hearing from you!
    Awesome blog by the way! natalielise plenty of fish

  26. plenty of fish dating site 24 julio, 2019 at 10:55

    Hi there colleagues, how is all, and what you want to say regarding this piece of writing,
    in my view its actually amazing designed for me.

  27. plenty of fish dating site 25 julio, 2019 at 05:45

    Hi there, of course this article is genuinely nice and I have learned lot of things from it concerning blogging.
    thanks.

  28. plenty of fish dating site 26 julio, 2019 at 05:20

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that
    automatically tweet my newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this.

    Please let me know if you run into anything. I
    truly enjoy reading your blog and I look forward to
    your new updates.

  29. plenty of fish 30 julio, 2019 at 12:50

    My partner and I stumbled over here coming from a different web page and thought I might as well check things out.
    I like what I see so now i’m following you.
    Look forward to going over your web page again.

  30. dating site 31 julio, 2019 at 17:58

    Hello, I think your web site may be having web browser compatibility issues.
    When I look at your blog in Safari, it looks fine however,
    if opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues.

    I just wanted to provide you with a quick heads up!
    Other than that, fantastic blog!

  31. pof https://natalielise.tumblr.com 31 julio, 2019 at 23:49

    Hi, I do believe this is an excellent blog. I stumbledupon it
    😉 I’m going to come back once again since I saved as a
    favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help others.
    pof natalielise

  32. http://www.720pstream.me/ 16 agosto, 2019 at 00:22

    Merely wanna remark on few general things, The website design and style is perfect, the content is really superb : D.

  33. https://boxing-live.stream/ 16 agosto, 2019 at 04:13

    You made some decent factors there. I appeared on the internet for the issue and located most people will go together with along with your website.

  34. www.fbstream.io 16 agosto, 2019 at 08:10

    I was very pleased to seek out this net-site.I wished to thanks on your time for this wonderful learn!! I undoubtedly having fun with each little bit of it and I’ve you bookmarked to take a look at new stuff you blog post.

  35. This Contact Form 16 agosto, 2019 at 12:12

    Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you aided me.

  36. www.livemotgp.stream 16 agosto, 2019 at 16:15

    Thank you for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do some research on this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more clear from this post. I’m very glad to see such great information being shared freely out there.

  37. Click Site 16 agosto, 2019 at 17:13

    Hi there! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

  38. www.mlbstream.io 16 agosto, 2019 at 18:53

    F*ckin’ remarkable things here. I’m very satisfied to look your article. Thanks so much and i am looking forward to contact you. Will you kindly drop me a e-mail?

  39. special info 16 agosto, 2019 at 19:37

    Good ?V I should certainly pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all tabs and related info ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, site theme . a tones way for your customer to communicate. Nice task..

  40. Stream 16 agosto, 2019 at 21:07

    You are a very capable individual!

  41. her latest blog 16 agosto, 2019 at 21:58

    I have read a few just right stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting. I surprise how a lot effort you set to make one of these great informative site.

  42. Look At This Site 16 agosto, 2019 at 23:42

    Thanks for sharing superb informations. Your web site is so cool. I am impressed by the details that you’ve on this site. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found just the info I already searched all over the place and just could not come across. What a great web site.

  43. https://www.olympicstreams.me/ 17 agosto, 2019 at 01:20

    Well I truly liked studying it. This article provided by you is very useful for correct planning.

  44. www.rugbystream.me 17 agosto, 2019 at 03:00

    I discovered your blog site on google and check a few of your early posts. Continue to keep up the very good operate. I just additional up your RSS feed to my MSN News Reader. Seeking forward to reading more from you later on!…

  45. www.soccer-live.stream 17 agosto, 2019 at 04:32

    Hi there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers? I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any tips?

  46. super fast reply 17 agosto, 2019 at 06:12

    of course like your web-site however you need to take a look at the spelling on quite a few of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I to find it very bothersome to tell the truth nevertheless I will surely come back again.

  47. made my day 17 agosto, 2019 at 07:54

    Hello, you used to write excellent, but the last several posts have been kinda boring?K I miss your tremendous writings. Past few posts are just a little out of track! come on!

  48. his comment is here 17 agosto, 2019 at 09:34

    But a smiling visitor here to share the love (:, btw great layout. “Treat the other man’s faith gently it is all he has to believe with.” by Athenus.

  49. nfl streams 17 agosto, 2019 at 11:17

    When I originally commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Thanks!

  50. streaming 17 agosto, 2019 at 13:02

    I was very pleased to find this web-site.I wanted to thanks for your time for this wonderful read!! I definitely enjoying every little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you blog post.

  51. recommended site 17 agosto, 2019 at 14:38

    Thank you for sharing superb informations. Your web-site is so cool. I am impressed by the details that you have on this site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my pal, ROCK! I found just the info I already searched everywhere and just could not come across. What a great web-site.

  52. challenge coins for less 17 agosto, 2019 at 15:23

    Really Appreciate this post, can you make it so I receive an alert email when you make a new post?

  53. espn2 live stream 17 agosto, 2019 at 16:28

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d without a doubt donate to this excellent blog! I suppose for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to fresh updates and will share this website with my Facebook group. Talk soon!

  54. the full report 17 agosto, 2019 at 18:15

    Hello there, You’ve done an excellent job. I will definitely digg it and personally suggest to my friends. I am confident they will be benefited from this site.

  55. Football 17 agosto, 2019 at 20:04

    I loved as much as you will receive carried out right here. The sketch is attractive, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

  56. total stranger 17 agosto, 2019 at 21:48

    Deference to post author, some good entropy.

  57. acim books 17 agosto, 2019 at 22:49

    Way cool, some valid points! I appreciate you making this article available, the rest of the site is also high quality. Have a fun.

  58. Texans 17 agosto, 2019 at 23:28

    I got what you intend, appreciate it for putting up.Woh I am delighted to find this website through google.

  59. Penis enlargement doctor 18 agosto, 2019 at 06:22

    My brother recommended I might like this website. He used to be entirely right. This publish actually made my day. You cann’t believe just how much time I had spent for this information! Thank you!

  60. gabrielle bernstein 18 agosto, 2019 at 06:48

    I like this blog so much, saved to my bookmarks.

  61. a course in miracles 18 agosto, 2019 at 15:11

    Nice post. I used to be checking continuously this blog and I’m inspired! Very useful info specially the remaining part 🙂 I take care of such info much. I was looking for this particular info for a very lengthy time. Thanks and good luck.

  62. paperback 18 agosto, 2019 at 23:14

    An impressive share, I simply given this onto a colleague who was doing a bit of analysis on this. And he in actual fact bought me breakfast as a result of I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the deal with! However yeah Thnkx for spending the time to debate this, I really feel strongly about it and love studying extra on this topic. If attainable, as you turn out to be experience, would you mind updating your weblog with more details? It is extremely useful for me. Huge thumb up for this weblog put up!

  63. nature 18 agosto, 2019 at 23:51

    Simply wish to say your article is as surprising. The clearness to your post is just nice and i could think you are an expert on this subject. Fine together with your permission let me to seize your RSS feed to stay up to date with imminent post. Thanks a million and please carry on the rewarding work.

  64. Best Window Replacement Company near me 19 agosto, 2019 at 03:02

    You actually make it seem really easy together with your presentation however I in finding this matter to be actually one thing which I feel I’d never understand. It kind of feels too complicated and very vast for me. I am looking forward to your subsequent publish, I will try to get the dangle of it!

  65. quickbooks database connection tool download 19 agosto, 2019 at 07:13

    Thank you for sharing excellent informations. Your web site is very cool. I am impressed by the details that you have on this website. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my friend, ROCK! I found simply the info I already searched all over the place and simply could not come across. What a great web site.

  66. descargar facebook 20 agosto, 2019 at 00:39

    Howdy! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to check it
    out. I’m definitely enjoying the information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Superb blog and wonderful design and style.

  67. abstract 20 agosto, 2019 at 12:57

    I haven’t checked in here for a while because I thought it was getting boring, but the last several posts are great quality so I guess I’ll add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend 🙂

  68. Nicole Junkermann 21 agosto, 2019 at 06:11

    I am only writing to let you be aware of what a fabulous discovery my cousin’s daughter enjoyed using the blog. She mastered a wide variety of issues, including how it is like to have an ideal teaching mindset to let men and women with ease master several specialized topics. You really surpassed visitors’ expected results. Thanks for offering these important, dependable, revealing and in addition easy tips about that topic to Janet.

  69. Nicole Junkermann 21 agosto, 2019 at 07:49

    Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is magnificent blog. A great read. I will certainly be back.

  70. blog 22 agosto, 2019 at 13:05

    I discovered your blog site on google and check a few of your early posts. Continue to keep up the very good operate. I just additional up your RSS feed to my MSN News Reader. Seeking forward to reading more from you later on!…

  71. click here to find out more 22 agosto, 2019 at 13:54

    Thank you, I have recently been looking for info about this topic for ages and yours is the best I have discovered till now. But, what about the bottom line? Are you sure about the source?

  72. blog 22 agosto, 2019 at 14:42

    Hi, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your website in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic blog!

  73. navigate to this site 22 agosto, 2019 at 15:18

    I’ve recently started a site, the info you offer on this website has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work.

  74. read the article 22 agosto, 2019 at 16:17

    I believe this website has got very excellent pent content material blog posts.

  75. click here 22 agosto, 2019 at 17:51

    Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll definitely comeback.

  76. Link here 22 agosto, 2019 at 19:25

    Greetings from Ohio! I’m bored to tears at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I really like the knowledge you present here and can’t wait to take a look when I get home. I’m amazed at how quick your blog loaded on my mobile .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, fantastic site!

  77. resources 22 agosto, 2019 at 20:56

    Some really choice content on this website , saved to bookmarks.

  78. these details 22 agosto, 2019 at 22:29

    This web page can be a stroll-by means of for all of the info you wanted about this and didn’t know who to ask. Glimpse right here, and also you’ll definitely uncover it.

  79. internet 22 agosto, 2019 at 23:55

    Heya i’m for the primary time here. I came across this board and I to find It really useful & it helped me out a lot. I am hoping to give one thing back and help others such as you helped me.

  80. full report 23 agosto, 2019 at 00:35

    Good V I should definitely pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all tabs as well as related information ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, site theme . a tones way for your client to communicate. Nice task..

  81. my link here 23 agosto, 2019 at 01:22

    I love your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz respond as I’m looking to construct my own blog and would like to know where u got this from. cheers

  82. inside 23 agosto, 2019 at 02:50

    Pretty! This was a really wonderful post. Thank you for your provided information.

  83. http 23 agosto, 2019 at 04:21

    What i do not realize is actually how you are not actually much more well-liked than you might be now. You’re very intelligent. You realize thus significantly relating to this subject, produced me personally consider it from numerous varied angles. Its like women and men aren’t fascinated unless it is one thing to accomplish with Lady gaga! Your own stuffs outstanding. Always maintain it up!

  84. link url 23 agosto, 2019 at 05:06

    I discovered your weblog website on google and test a number of of your early posts. Proceed to maintain up the excellent operate. I simply extra up your RSS feed to my MSN News Reader. Searching for forward to studying extra from you in a while!…

  85. informative post 23 agosto, 2019 at 05:49

    Howdy! I simply wish to give an enormous thumbs up for the good info you have right here on this post. I will likely be coming again to your weblog for extra soon.

  86. here are the findings 23 agosto, 2019 at 07:18

    naturally like your web-site however you need to test the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to inform the reality on the other hand I will surely come back again.

  87. find out here 23 agosto, 2019 at 08:45

    Wonderful goods from you, man. I’ve consider your stuff prior to and you’re simply too excellent. I actually like what you’ve received right here, certainly like what you are saying and the way wherein you assert it. You are making it enjoyable and you still take care of to stay it wise. I can’t wait to read much more from you. That is actually a terrific web site.

  88. check this site out 23 agosto, 2019 at 10:13

    You made some first rate points there. I appeared on the web for the issue and found most people will associate with along with your website.

  89. ifo institut fuer saarbruecken als standort fuer neues ki zentrum 23 agosto, 2019 at 22:45

    It’s really a great and helpful piece of information. I am glad that you shared this useful information with us. Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.

  90. 3 533 angriffe auf fluechtlinge und fluechtlingsunterkuenfte im jahr 2016 24 agosto, 2019 at 01:16

    Hi there! Quick question that’s completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when viewing from my apple iphone. I’m trying to find a template or plugin that might be able to correct this problem. If you have any suggestions, please share. Thanks!

  91. fluechtlingskrise lehrerverband dringt auf freigabe von turnhallen 24 agosto, 2019 at 03:49

    whoah this blog is fantastic i love reading your articles. Keep up the great work! You know, many people are looking around for this info, you could aid them greatly.

  92. quest bars cheap 24 agosto, 2019 at 05:11

    Hey! I just wanted to ask if you ever have any problems
    with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing
    a few months of hard work due to no backup. Do you have any methods to protect against hackers?

  93. schweiz kompromiss im google steet view prozess 24 agosto, 2019 at 06:17

    I view something truly interesting about your weblog so I saved to my bookmarks.